increase-sales-through-digital-and-smart-catalog-1

همه‌ی کسب و کارها برای کسب درآمد، نیاز به فروش محصولات و خدماتشان دارند. به همین منظور، از ابزارهای مختلفی بهره می‌گیرند. تشخیص اینکه کدام ابزار به بهبود فروش کمک می‌کند، ممکن است کمی سخت باشد.

گرچه روش‌های سنتی برای تبلیغات و ارائه‌ی اطلاعات محصولات و خدمات، هنوز هم مرسوم است، اما پیشنهاد ما افزایش فروش ازطریق کاتالوگ دیجیتال و هوشمند است. دلیل اهمیت این موضوع را در ادامه‌ی این مطلب میخوانید.

increase-sales-through-digital-and-smart-catalog-2

کاتالوگ دیجیتال و هوشمند چیست؟

یکی از ابزارهای تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات، کاتالوگ دیجیتال و هوشمند هستند. در عصر دیجیتال امروزی، طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، برای افزایش گستره‌ی مخاطبان، کاهش هزینه‌ها، ارتباط موثرتر با مخاطبان و … از اهمیت بالایی برخوردار است.

حتما بخوانید:  کاتالوگ دیجیتال و هوشمند چیست؟

یکی از مهم‌ترین تاثیرات کاتالوگ هوشمند و دیجیتال، امکان استفاده از آن‌ها برای انجام انواع دیجیتال مارکتینگ است. علاوه بر آن، طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، به حفظ محیط زیست کمک بسزایی می‌کند.

کاربرد کاتالوگ دیجیتال و هوشمند

کاربردهای کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، همانند کاتالوگ‌های سنتی، برای ارائه‌ی اطلاعات، قیمت‌ها و … محصولات و خدمات است. با این تفاوت که کاتالوگ دیجیتال و هوشمند در بستر اینترنت و با جدیدترین تکنولوژی‌ها ارائه می‌شود.

این رسانه‌ی تبلیغاتی، ترکیبی از طراحی گرافیکی و ظاهری و برنامه‌نویسی‌هایی است که قابل اجرا بر روی انواع تبلت‌ها، موبایل‌ها، کامپیوترها و … است. کاتالوگ دیجیتال و هوشمند از جهاتی به هم شباهت دارند و همچنین هر دو قابلیت بارگذاری بر روی سایت‌ها را نیز دارند.

حتما بخوانید:  تفاوت کاتالوگ هوشمند و دیجیتال در چیست؟
increase-sales-through-digital-and-smart-catalog-3

اهمیت حضور در دنیای دیجیتال

پیشرفت تکنولوژی و دنیای دیجیتال، برای همگان واضح و مشخص است. در سرتاسر جهان، بیزینس‌ها برای دیده شدن، نیاز دارند تا در کنار تبلیغات سنتی، در فضای دیجیتال و آنلاین نیز حضور داشته باشند.

اکنون، اکثر خریدها، به صورت آنلاین انجام می‌شود. از عوامل و دلایل عدم حضور مردم برای خرید آفلاین و حضوری، می‌توان به مشغله‌ی بیشتر، دسترسی آسان‌تر، همه‌گیری ویروس کرونا، صرفه جویی در زمان و … اشاره کرد.

امروزه، بیش از 88 درصد کاربران فضای مجازی، در شبکه‌های پر طرفداری مانند اینستاگرام، فیس بوک، تلگرام و … حضور فعال دارند. حضور فعال به این معناست که روزانه چندین ساعت از زمان خود را صرف حضور در این فضاها می‌کنند.

بنابراین حضور بیزینس‌ها در فضای مجازی و دنیای دیجیتال، باعث افزایش گستره‌ی مخاطبان، تاثیر گذاری بیشتر بر روی مخاطب و در نتیجه افزایش فروش محصولات و خدمات یک برند خواهد شد.

البته، این مهم در صورتی تحقق پیدا می‌کند که طراحی کاتالوگ هوشمند و دیجیتال صحیح و اصولی انجام شده باشد. کسب اطلاعات دقیق درباره‌ی یک کاتالوگ دیجیتال و هوشمند خوب، می‌تواند در رسیدن یک بیزینس به اهداف خود، کمک شایانی کند.

حتما بخوانید:  ابعاد و سایزهای کاتالوگ دیجیتال و هوشمند

شما می‌توانید نمونه‌ طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند ما را در این لینک مشاهده کنید: نمونه کارها

increase-sales-through-digital-and-smart-catalog-4

افزایش فروش از طریق کاتالوگ دیجیتال و هوشمند

با در طراحی و در اختیار داشتن کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، امکانات بسیار گسترده و متنوعی را در اختیار مخاطبانتان قرار می‌دهید. همچنین بازاریابی از طریق کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، نسبت به کاتالوگ سنتی، موفق‌تر انجام می‌شود.

این ابزار، با داشتن امکاناتی مانند ویدئو، انیمیشن، قایل صوتی، محتوای متنی و … می‌تواند ارتباط موثرتری را با مخاطب برقرار کند. نتیجه‌ای که از ارتباط موثرتر بدست می‌آید، اعتماد بیشتر و در نتیجه، کمک به افزایش فروش محصولات و خدمات بیزینس است.

در مورد کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، فرقی ندارد که محصولات و خدمات شما دیجیتالی یا غیر دیجیتالی باشند؛ در هر صورت، استفاده از این ابزار آنلاین و به روز، به مراتب دقیق‌تر، هدفمندتر و تاثیرگذارتر از کاتالوگ کاغذی و سنتی است.

شما می‌توانید لینک کاتالوگ دیجیتال و هوشمند خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی، اس ام اس، ایمیل و یا قرار دادن لینک درون سایت و … برای گستره‌ی وسیعی از مشتریان بالقوه و بالفعل ارسال نمایید.

از سوی دیگر، کمک به کاهش هزینه‌ها در یک کسب و کار، باعث افزایش سود و درآمد آن می‌شود. با طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، از هزینه‌های گزاف چاپ و نشر و پخش جلوگیری می‌شود.

طبق تحقیقات به عمل آمده در انجمن بازاریابی جهانی، استفاده از کاتالوگ‌های دیجیتال و هوشمند، به مراتب تاثیری بهتری نسبت به ارسال ایمیل، پیامک، آگهی اینترنتی و … در خرید افراد از برندها دارد.

increase-sales-through-digital-and-smart-catalog-5

4 نکته‌ کلیدی برای بهبود فروش

توجه به 4 نکته‌ی طلایی و مهم، به افزایش فروش از طریق کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، کمک می‌کند:

  1. توجه ویژه‌ای به محتوای کاتالوگ هوشمند و دیجیتال داشته باشید.

ذهنیت و دیدگاه مخاطب از شما و شرکتتان، توسط کاتالوگی که از شما میبیند شکل می‌گیرد. بنابراین نسبت به طراحی ظاهری و دیزاین کاتالوگ بسیار حساس باشید. استفاده از تصاویر با کیفیت، جذاب، خوش رنگ و مرتبط با محصولات و خدمات، بسیار تاثیرگذار است.

  1. دامنه‌ی اطلاع رسانی را گسترده‌تر کنید.

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از کاتالوگ هوشمند و دیجیتال، عدم محدودیت در تیراژ آن است. بنابراین باید ذهن خود را باز گذارید و از انواع روش‌های اطلاع رسانی کمک بگیرید. شما می‌توانید از انواع روش‌های اسمارت مارکتینگ و رضایت بخش مانند ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ، وایرلس مارکتینگ و … بهره بگیرید.

بهره گیری از لوکیشن‌ها، برای اطلاع رسانی هدفمند، یکی از راه‌های ماثر در تبلیغات و مارکتینگ است.

  1. راه‌های بیشتری را برای ارسال و انتشار کاتالوگ دیجیتال و هوشمند به کار بگیرید.

وقتی از کاتالوگ چاپی استفاده می‌کنید، معمولا سعی می‌کنید تعدادی از آن را همیشه همراه خود داشته باشید تا در موقعیت مکانی و زمانی مناسب، آن را پخش کنید.

در خصوص کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، شما دستتان باز است. پس فکراتان را هم باز بگذارید. یک نمونه از راه‌های تبلیغات کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، تبلیغ از طریق کد USSD یا QR کد بر روی تابلوهای تبلیغات محیطی، اتوبوس‌ها و … است.

سعی کنید مخاطبتان را از طریق تمام راه‌های انتشار و ارسال، مطلع کنید.

  1. با استراتژی و موثر عمل کنید.

سعی کنید استراتژی خاصی را برای خود داشته باشید. استفاده از روش‌ها و متدها برای ایجاد ارتباط بهتر بین مخاطب و برند را یافته و از آن‌ها بهره بگیرید. یک نمونه از این استراتژی‌ها که طبق بررسی‌ها، مخاطبان آن را دوست دارند، ضمیمه کردن کاتالوگ به محصولات است.

در مورد اسمارت کاتالوگ‌ها می‌توانید با استفاده از QR کد یا USSD این کار را انجام دهید.

دیگر مزایای استفاده از کاتالوگ دیجیتال و هوشمند

از دیگر مزایای استفاده از اسمارت کاتالوگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ویرایش
  • کاهش هزینه‌ها
  • عدم محدودیت در تیراژ
  • عدم نیاز به حمل و پخش فیزیکی
  • کمک به حفظ محیط زیست
  • امکان گزارش گیری و تحلیل رفتار مخاطب
  • امکان جستجو در صفحات
  • امکان ایجاد لینک داخلی در اسمارت کاتالوگ‌ها‌
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری :

زهرا مهمانپرستAuthor posts

Avatar for زهرا مهمانپرست

من زهرا مهمانپرست دارای مدرک لیسانس حسابداری هستم. از کودکی علاقه به نوشتن داشتم. طی سال‌هایی که مشغول به کار در زمینه‌ی مالی بودم، به کار ترجمه و خلاصه نویسی متون هم می‌پرداختم.زمانی که متوجه شدم پتانسیلم توی زمینه‌ی نویسندگی بیشتر از مسئله‌ی مالی هست، با یادگیری اصول و قواعد تولید محتوا یونیک، سئو، مقاله نویسی، کار با انواع قالب‌های سایت و ... مسیر شغلیم رو تغییر دادم و الان نسبت به قبل خیلی خوشحال‌تر و موفق‌تر هستم.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *