The-difference-between-a-pamphlet-and-a-brochure-1

برای فردی که کسب و کاری دارد، تبلیغ و اطلاع رسانی جزو الزامات پیشرفت است. بسیار مهم است که تفاوت رسانه‌های تبلیغاتی را بداند و بتواند با توجه به نوع بیزینس و هدف خود، بهترین گزینه را انتخاب کند.

برای شخصی که اطلاعی از تفاوت‌های جزئی اما مهم این نوع تبلیغات ندارد، تشخیص اینکه کدام رسانه مناسب کسب و کار اوست بسیار سخت می‌شود. در نتیجه با یک انتخاب غلط ممکن است از هدف اصلی خود دور شود و در حقیقت هزینه‌ی بدون نتیجه کرده باشد.

در نگاه اول همه‌ی ابزارهای رسانه مانند، طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، بروشور، پمفلت و … شبیه به هم هستند. با ما همراه باشید تا در این مقاله به طور مفصل درباره‌ی پمفلت، بروشور و تفاوت آن‌ها صحبت کنیم.

The-difference-between-a-pamphlet-and-a-brochure-2

پمفلت چیست؟

پمفلت‌ها یک نوع رسانه‌ی آموزشی –  اطلاع رسانی هستند. پمفلت در حجم اطلاعات کم و معمولا در ابعاد A4 و یا نزدیک به آن و به صورت دو رو طراحی و چاپ شده و برای ارائه، یک الی سه تا می‌شوند.

پمفلت یا فلایر بر اساس کاربرد و هدف، در مکان‌های مشخصی توزیع می‌شوند.

حتما بخوانید:  پمفلت چیست و چه کاربردی دارد؟

خصوصیات یک پمفلت خوب

  • روی یک موضوع واحد تمرکز کند.
  • برای اطلاع رسانی از آن استفاده شود و نه فروش مستقیم.
  • محتویات پمفلت در مرتبط و در راستای کاربرد پمفلت برای آن بیزینس باشد.
The-difference-between-a-pamphlet-and-a-brochure-3

بروشور چیست؟

بروشور کتابچه یا مجله‌ای کوچک و ابزاری برای بازاریابی است. هدف از طراحی و چاپ بروشور، نشان دادن محصولات، خدمات اصلی یک بیزینس، یک رویداد به خصوص و به طور کلی تبلیغات با جزییات دقیق است. بروشور ممکن است تک صفحه و یا به صورت کتابچه ( معمولا کمتر از 8 صفحه ) ارائه شود.

بروشورها از عکس و متن و میزان بالایی اطلاعات تهیه می‌شوند.

بروشورها در انواع مختلفی طراحی و چاپ می‌شوند. دو نوع قالب و هدف را می‌توان برای تهیه‌ی بروشور مطرح کرد.

  1. آموزشی: در این نوع از بروشورها، استفاده یا کاربرد یک محصول را آموزش می‌دهند. عموما در بروشورهای آموزشی، اطلاعات بیشتری گنجانده می‌شود.
  2. تبلیغاتی: در این مدل از بروشورها، تلاش به معرفی محصولات و خدمات به منظور فروش و جذب مشتری می‌پردازند.

خصوصیات یک بروشور خوب

  • طیف وسیعی از اطلاعات را پوشش دهد.
  • با تا زدن و محتوای مجزا از صفحات آن استفاده مفید شود.
  • بیشتر از متن، دارای عکس‌های هدفمند باشد.
  • منظور از ارائه‌ی خدمت و یا فروش محصول را به درستی بیان کند.
The-difference-between-a-pamphlet-and-a-brochure-4

مزایای استفاده از بروشور

استفاده از بروشورها، مزایای خاص خود را برای یک کسب و کار به همراه دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم:

  • بروشورها ابزاری ارزان و قدرتمند در تبلیغات هستند
  • با استفاده از بروشورها به راحتی می‌توان مخاطبان مورد نظر را مورد هدف قرار داد.
  • یکی از بهترین گزینه‌ها برای ارائه‌ی پیشنهادات تبلیغاتی، بروشورها هستند.
  • با استفاده از بروشورها به طور کامل و جامع می‌توان درباره‌ی موضوع مورد نظر توضیحات ارائه داد.
  • برای تقویت هویت تجاری یک بیزینس یا برند، بروشورها گزینه‌ی مناسبی هستند.
  • پخش کردن بروشورها کار بسیار آسان و کم هزینه‌ای است.
  • بروشور، به شخصی سازی برند، کمک شایانی می‌کند.

تفاوت پمفلت و بروشور در چیست؟

عمده ترین تفاوت بین پمفلت و بروشور را می‌توان به شکل زیر بیان کرد:

پمفلتبروشور
استفاده برای تبلیغات غیر تجاریاستفاده برای تبلیغات تجاری
تعداد صفحات کمترتعداد صفحات بیشتر
میزان متن بیشتر از عکستعداد عکس بیشتر از متن
The-difference-between-a-pamphlet-and-a-brochure-5

سوالات متداول

  • هزینه‌ی طراحی پمفلت، بروشور، کاتالوگ و … چقدر است؟

با توجه به تنوع موجود در طراحی هر یک از ابزارها، کیفیت کاغذ، چاپ و … ابتدا باید از طریق بخش تماس با ما و یا پشتیبان سایت با ما تماس گرفته تا علاوه بر مشاوره و توضیحات جامع، مبالغ هر یک را اعلام کنیم.

  • کاربرد بروشور در چه مواردی است؟

از بروشور به منظور آموزش و تبلیغات استفاده می‌شود.

کلام پایانی

مدیران یک کسب و کار برای رسیدن به اهداف خود، نیازمند استفاده از ابزارهای مارکتینگ هستند. توصیه می‌شود قبل از تصمیم گیری، با افرادی که در این زمینه تخصص دارند، مشورت کنید و اطلاعات کافی را بدست آورید. گرچه بروشور و پمفلت متقاضیان خود را دارند، اما اگر به دنبال یک ابزار جامع هستید، از خدمات طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند غافل نشوید.

شما در هر لحظه می‌توانید از طرق مختلف، مانند چت آنلاین، ایمیل، تلفن‌های تماس و … با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری :

زهرا مهمانپرستAuthor posts

Avatar for زهرا مهمانپرست

من زهرا مهمانپرست دارای مدرک لیسانس حسابداری هستم. از کودکی علاقه به نوشتن داشتم. طی سال‌هایی که مشغول به کار در زمینه‌ی مالی بودم، به کار ترجمه و خلاصه نویسی متون هم می‌پرداختم.زمانی که متوجه شدم پتانسیلم توی زمینه‌ی نویسندگی بیشتر از مسئله‌ی مالی هست، با یادگیری اصول و قواعد تولید محتوا یونیک، سئو، مقاله نویسی، کار با انواع قالب‌های سایت و ... مسیر شغلیم رو تغییر دادم و الان نسبت به قبل خیلی خوشحال‌تر و موفق‌تر هستم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *