The-difference-between-a-pamphlet-and-a-brochure-1

برای فردی که کسب و کاری دارد، تبلیغ و اطلاع رسانی جزو الزامات پیشرفت است. بسیار مهم است که تفاوت رسانه‌های تبلیغاتی را بداند و بتواند با توجه به نوع بیزینس و هدف خود، بهترین گزینه را انتخاب کند.

برای شخصی که اطلاعی از تفاوت‌های جزئی اما مهم این نوع تبلیغات ندارد، تشخیص اینکه کدام رسانه مناسب کسب و کار اوست بسیار سخت می‌شود. در نتیجه با یک انتخاب غلط ممکن است از هدف اصلی خود دور شود و در حقیقت هزینه‌ی بدون نتیجه کرده باشد.

در نگاه اول همه‌ی ابزارهای رسانه مانند، طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، بروشور، پمفلت و … شبیه به هم هستند. با ما همراه باشید تا در این مقاله به طور مفصل درباره‌ی پمفلت، بروشور و تفاوت آن‌ها صحبت کنیم.

The-difference-between-a-pamphlet-and-a-brochure-2

پمفلت چیست؟

پمفلت‌ها یک نوع رسانه‌ی آموزشی –  اطلاع رسانی هستند. پمفلت در حجم اطلاعات کم و معمولا در ابعاد A4 و یا نزدیک به آن و به صورت دو رو طراحی و چاپ شده و برای ارائه، یک الی سه تا می‌شوند.

پمفلت یا فلایر بر اساس کاربرد و هدف، در مکان‌های مشخصی توزیع می‌شوند.

خصوصیات یک پمفلت خوب

  • روی یک موضوع واحد تمرکز کند.
  • برای اطلاع رسانی از آن استفاده شود و نه فروش مستقیم.
  • محتویات پمفلت در مرتبط و در راستای کاربرد پمفلت برای آن بیزینس باشد.
The-difference-between-a-pamphlet-and-a-brochure-3

بروشور چیست؟

بروشور کتابچه یا مجله‌ای کوچک و ابزاری برای بازاریابی است. هدف از طراحی و چاپ بروشور، نشان دادن محصولات، خدمات اصلی یک بیزینس، یک رویداد به خصوص و به طور کلی تبلیغات با جزییات دقیق است. بروشور ممکن است تک صفحه و یا به صورت کتابچه ( معمولا کمتر از 8 صفحه ) ارائه شود.

بروشورها از عکس و متن و میزان بالایی اطلاعات تهیه می‌شوند.

بروشورها در انواع مختلفی طراحی و چاپ می‌شوند. دو نوع قالب و هدف را می‌توان برای تهیه‌ی بروشور مطرح کرد.

  1. آموزشی: در این نوع از بروشورها، استفاده یا کاربرد یک محصول را آموزش می‌دهند. عموما در بروشورهای آموزشی، اطلاعات بیشتری گنجانده می‌شود.
  2. تبلیغاتی: در این مدل از بروشورها، تلاش به معرفی محصولات و خدمات به منظور فروش و جذب مشتری می‌پردازند.

خصوصیات یک بروشور خوب

  • طیف وسیعی از اطلاعات را پوشش دهد.
  • با تا زدن و محتوای مجزا از صفحات آن استفاده مفید شود.
  • بیشتر از متن، دارای عکس‌های هدفمند باشد.
  • منظور از ارائه‌ی خدمت و یا فروش محصول را به درستی بیان کند.
The-difference-between-a-pamphlet-and-a-brochure-4

مزایای استفاده از بروشور

استفاده از بروشورها، مزایای خاص خود را برای یک کسب و کار به همراه دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم:

  • بروشورها ابزاری ارزان و قدرتمند در تبلیغات هستند
  • با استفاده از بروشورها به راحتی می‌توان مخاطبان مورد نظر را مورد هدف قرار داد.
  • یکی از بهترین گزینه‌ها برای ارائه‌ی پیشنهادات تبلیغاتی، بروشورها هستند.
  • با استفاده از بروشورها به طور کامل و جامع می‌توان درباره‌ی موضوع مورد نظر توضیحات ارائه داد.
  • برای تقویت هویت تجاری یک بیزینس یا برند، بروشورها گزینه‌ی مناسبی هستند.
  • پخش کردن بروشورها کار بسیار آسان و کم هزینه‌ای است.
  • بروشور، به شخصی سازی برند، کمک شایانی می‌کند.

تفاوت پمفلت و بروشور در چیست؟

عمده ترین تفاوت بین پمفلت و بروشور را می‌توان به شکل زیر بیان کرد:

پمفلتبروشور
استفاده برای تبلیغات غیر تجاریاستفاده برای تبلیغات تجاری
تعداد صفحات کمترتعداد صفحات بیشتر
میزان متن بیشتر از عکستعداد عکس بیشتر از متن
The-difference-between-a-pamphlet-and-a-brochure-5

سوالات متداول

  • هزینه‌ی طراحی پمفلت، بروشور، کاتالوگ و … چقدر است؟

با توجه به تنوع موجود در طراحی هر یک از ابزارها، کیفیت کاغذ، چاپ و … ابتدا باید از طریق بخش تماس با ما و یا پشتیبان سایت با ما تماس گرفته تا علاوه بر مشاوره و توضیحات جامع، مبالغ هر یک را اعلام کنیم.

  • کاربرد بروشور در چه مواردی است؟

از بروشور به منظور آموزش و تبلیغات استفاده می‌شود.

کلام پایانی

مدیران یک کسب و کار برای رسیدن به اهداف خود، نیازمند استفاده از ابزارهای مارکتینگ هستند. توصیه می‌شود قبل از تصمیم گیری، با افرادی که در این زمینه تخصص دارند، مشورت کنید و اطلاعات کافی را بدست آورید. گرچه بروشور و پمفلت متقاضیان خود را دارند، اما اگر به دنبال یک ابزار جامع هستید، از خدمات طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند غافل نشوید.

شما در هر لحظه می‌توانید از طرق مختلف، مانند چت آنلاین، ایمیل، تلفن‌های تماس و … با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *