برای فردی که کسب و کاری دارد، تبلیغ و اطلاع رسانی جزو الزامات پیشرفت است. بسیار مهم است که تفاوت رسانههای تبلیغاتی را بداند و بتواند با توجه به نوع بیزینس و هدف خود، بهترین گزینه را انتخاب کند.
برای شخصی که اطلاعی از تفاوتهای جزئی اما مهم این نوع تبلیغات ندارد، تشخیص اینکه کدام رسانه مناسب کسب و کار اوست بسیار سخت میشود. در نتیجه با یک انتخاب غلط ممکن است از هدف اصلی خود دور شود و در حقیقت هزینهی بدون نتیجه کرده باشد.
در نگاه اول همهی ابزارهای رسانه مانند، طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، بروشور، پمفلت و … شبیه به هم هستند. با ما همراه باشید تا در این مقاله به طور مفصل دربارهی پمفلت، بروشور و تفاوت آنها صحبت کنیم.
پمفلت چیست؟
پمفلتها یک نوع رسانهی آموزشی – اطلاع رسانی هستند. پمفلت در حجم اطلاعات کم و معمولا در ابعاد A4 و یا نزدیک به آن و به صورت دو رو طراحی و چاپ شده و برای ارائه، یک الی سه تا میشوند.
پمفلت یا فلایر بر اساس کاربرد و هدف، در مکانهای مشخصی توزیع میشوند.
خصوصیات یک پمفلت خوب
- روی یک موضوع واحد تمرکز کند.
- برای اطلاع رسانی از آن استفاده شود و نه فروش مستقیم.
- محتویات پمفلت در مرتبط و در راستای کاربرد پمفلت برای آن بیزینس باشد.
بروشور چیست؟
بروشور کتابچه یا مجلهای کوچک و ابزاری برای بازاریابی است. هدف از طراحی و چاپ بروشور، نشان دادن محصولات، خدمات اصلی یک بیزینس، یک رویداد به خصوص و به طور کلی تبلیغات با جزییات دقیق است. بروشور ممکن است تک صفحه و یا به صورت کتابچه ( معمولا کمتر از 8 صفحه ) ارائه شود.
بروشورها از عکس و متن و میزان بالایی اطلاعات تهیه میشوند.
بروشورها در انواع مختلفی طراحی و چاپ میشوند. دو نوع قالب و هدف را میتوان برای تهیهی بروشور مطرح کرد.
- آموزشی: در این نوع از بروشورها، استفاده یا کاربرد یک محصول را آموزش میدهند. عموما در بروشورهای آموزشی، اطلاعات بیشتری گنجانده میشود.
- تبلیغاتی: در این مدل از بروشورها، تلاش به معرفی محصولات و خدمات به منظور فروش و جذب مشتری میپردازند.
خصوصیات یک بروشور خوب
- طیف وسیعی از اطلاعات را پوشش دهد.
- با تا زدن و محتوای مجزا از صفحات آن استفاده مفید شود.
- بیشتر از متن، دارای عکسهای هدفمند باشد.
- منظور از ارائهی خدمت و یا فروش محصول را به درستی بیان کند.
مزایای استفاده از بروشور
استفاده از بروشورها، مزایای خاص خود را برای یک کسب و کار به همراه دارد که در ادامه برخی از آنها را مرور میکنیم:
- بروشورها ابزاری ارزان و قدرتمند در تبلیغات هستند
- با استفاده از بروشورها به راحتی میتوان مخاطبان مورد نظر را مورد هدف قرار داد.
- یکی از بهترین گزینهها برای ارائهی پیشنهادات تبلیغاتی، بروشورها هستند.
- با استفاده از بروشورها به طور کامل و جامع میتوان دربارهی موضوع مورد نظر توضیحات ارائه داد.
- برای تقویت هویت تجاری یک بیزینس یا برند، بروشورها گزینهی مناسبی هستند.
- پخش کردن بروشورها کار بسیار آسان و کم هزینهای است.
- بروشور، به شخصی سازی برند، کمک شایانی میکند.
تفاوت پمفلت و بروشور در چیست؟
عمده ترین تفاوت بین پمفلت و بروشور را میتوان به شکل زیر بیان کرد:
پمفلت | بروشور |
استفاده برای تبلیغات غیر تجاری | استفاده برای تبلیغات تجاری |
تعداد صفحات کمتر | تعداد صفحات بیشتر |
میزان متن بیشتر از عکس | تعداد عکس بیشتر از متن |
سوالات متداول
- هزینهی طراحی پمفلت، بروشور، کاتالوگ و … چقدر است؟
با توجه به تنوع موجود در طراحی هر یک از ابزارها، کیفیت کاغذ، چاپ و … ابتدا باید از طریق بخش تماس با ما و یا پشتیبان سایت با ما تماس گرفته تا علاوه بر مشاوره و توضیحات جامع، مبالغ هر یک را اعلام کنیم.
- کاربرد بروشور در چه مواردی است؟
از بروشور به منظور آموزش و تبلیغات استفاده میشود.
کلام پایانی
مدیران یک کسب و کار برای رسیدن به اهداف خود، نیازمند استفاده از ابزارهای مارکتینگ هستند. توصیه میشود قبل از تصمیم گیری، با افرادی که در این زمینه تخصص دارند، مشورت کنید و اطلاعات کافی را بدست آورید. گرچه بروشور و پمفلت متقاضیان خود را دارند، اما اگر به دنبال یک ابزار جامع هستید، از خدمات طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند غافل نشوید.
شما در هر لحظه میتوانید از طرق مختلف، مانند چت آنلاین، ایمیل، تلفنهای تماس و … با ما در تماس باشید.
من زهرا مهمانپرست دارای مدرک لیسانس حسابداری هستم. از کودکی علاقه به نوشتن داشتم. طی سالهایی که مشغول به کار در زمینهی مالی بودم، به کار ترجمه و خلاصه نویسی متون هم میپرداختم.زمانی که متوجه شدم پتانسیلم توی زمینهی نویسندگی بیشتر از مسئلهی مالی هست، با یادگیری اصول و قواعد تولید محتوا یونیک، سئو، مقاله نویسی، کار با انواع قالبهای سایت و … مسیر شغلیم رو تغییر دادم و الان نسبت به قبل خیلی خوشحالتر و موفقتر هستم.
بدون دیدگاه