زمانی که صحبت از تبلیغات و اطلاع رسانی میشود، مهم است که صاحب یک برند و بیزینس، از انواع اصلاحات در این زمینه، اطلاعات کافی داشته باشد.
دانستن اینکه پمفلت، بروشور، طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند چیست، چه تفاوتها و کاربردهایی دارند به فرد مسئول کمک میکند تا با توجه به اهداف خود، بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.
با ما همراه باشید تا به بررسی اینکه پمفلت چیست و چه کاربردی دارد، بپردازیم.
پمفلت چیست؟
پفلت یا همان فلایر، نوعی رسانه برای آموزش و اطلاع رسانی است. پمفلت از یک برگه در ابعاد A4 و یا نزدیک به A4 تهیه میشود. طراحی مورد نظر روی هر دو طرف این برگه انجام شده و برای ارائه و توزیع، یک، دو و یا سه تا میشوند.
پمفلتها، معمولا حجم کمی دارند و بر روی یک موضوع آموزشی یا هشدار دهنده متمرکز هستند.
یک نکتهی مهم در طراحی پمفلتها، این است که حجم اطلاعات و نوع طراحی به گونهای باشد که مطالعهی آن از حوصلهی خواننده خارج نشود.
طراحی پمفلتها ممکن است ساده، دو رنگ و یا حتی بر روی برگههای رنگی صورت بگیرد. معمولا از برگههای ضخیم برای تهیهی فلایرها استفاده میشود و عمدتا در تیراژ بالا چاپ میشوند.
پمفلتها بسته به نوع هدفی که از تهیهی آنها مشخص میشود، در مکانهای مختلف و بین عموم مخاطبین پخش میشوند.
برای اینکه بتوانید تفاوتهای بروشور و پمفلت را درک کنید، بهتر است تعریف و کاربردهای بروشور را هم به طور دقیق بدانید.
کاربردهای پمفلت
از فلایرهای آموزشی به عنوان یک تقویت کنندهی یادگیری در جلسات، آموزشهای فردی و یا کارگاههای خصوصی نیز استفاده میشود.
پمفلتهای آموزشی به طور کلی به سه دسته تقسیم میشوند:
- پزشکی
فلایر یا پمفلهای پزشکی را عموما در آزمایشگاهها، مطب پزشکاه، درمانگاهها، بیمارستانها و … میتوان مشاهده کرد. در این پمفلتها، اختصارا به موضوعات پزشکی پرداخته میشود. موضواع پمفلتهای پزشکی را میتوانیم به سه دسته تقسیم کنیم:
- توضیحاتی دربارهی روشها و یا آزمایشات خاص
- علائم یک بیماری و یا اختلال خاص
- درمانها و مقررات پزشکی پیشگیرانه
- فرهنگی
پمفلت فرهنگی برای افرادی که به دنبال آموزش دربارهی یک مکان و یا گروه خاص هستند، مناسب است. به طور کلی میتوان گفت که دادههای جمعیت شناسی، اطلاعات مرتبط با جغرافیا و جمعیت از مهمترین مطالب پمفلت فرهنگی است.
پمفلتهای فرهنگی با بالا بردن آگاهی عمومی شما، به کسب اطلاعات دربارهی یک مشکل و راه حلهای آن میپردازد.
- اجتماعی
از پمفلت اجتماعی، بیشتر برای انتشار جزئیات مسائل محلی مثل انتخابات، همه پرسی مسائل محلی، نظم و … استفاده میشود. این پمفلتها معمولا در وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و … و یا در مراکز خرید و … توزیع میشوند.
علل فراگیر بودن پمفلت
پمفلتها فراگیری بیشتری نسبت به سایر روشهای اطلاع رسانی مانند بروشور، کاتالوگ و … دارند. از دلایل فراگیری پمفلت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- سهولت در توزیع
- ارزان بودن
- در معرض دید تعداد افراد بیشتر بودن
بهترین محل برای توزیع پمفلت
هر پمفلت نسبت به محتوای آن و کاربردی که دارد باید در محل مناسب خود توزیع شود، به طور مثال پمفلتی که در حوزهی پزشکی است نباید در بانک و یا بازار توزیع شود. اگر پمفلت خدمات بانکی در بانک، پمفلت پزشکی در مراکز درمانی و … توزیع شوند، کارایی بسیاری بهتری خواهد داشت.
از دیگر راههای پیشنهادی برای توزیع برخی پمفلتها و با توجه به محتوای آن، قرار دادن پمفلت زیر برف پاککن خودروها، قرار دادن در کیسهی خرید مشتریان و یا قراردادن آنها در ورودی درب منازل است.
سخن پایانی
به یاد داشته باشید که اگر یک شعار خوب، ساده و صریح انتخاب کنید و در قسمت مناسبی از پمفلت بنویسید کمک شایانی به ماندگاری اطلاعات پمفلت در ذهن عموم خواهید کرد.
این شعار باید به گونهای باشد که علاوه بر رساندن هدف کلیدی پمفلت، مثبت بوده و مخاطب معنای آن را در کوتاهترین زمان متوجه شود.
شما میتوانید با یک طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند خوب، به اهدافی که با استفاده از پمفلت به آن میرسید به صورت به روزتر و بسیار هوشمندانهتر برسید.
من زهرا مهمانپرست دارای مدرک لیسانس حسابداری هستم. از کودکی علاقه به نوشتن داشتم. طی سالهایی که مشغول به کار در زمینهی مالی بودم، به کار ترجمه و خلاصه نویسی متون هم میپرداختم.زمانی که متوجه شدم پتانسیلم توی زمینهی نویسندگی بیشتر از مسئلهی مالی هست، با یادگیری اصول و قواعد تولید محتوا یونیک، سئو، مقاله نویسی، کار با انواع قالبهای سایت و … مسیر شغلیم رو تغییر دادم و الان نسبت به قبل خیلی خوشحالتر و موفقتر هستم.
بدون دیدگاه