digital-and-smart-catalog-dimensions-and-sizes-1

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای طراحی یک کاتالوگ، اعم از انواع کاتالوگ چاپی، هوشمند، دیجیتال و … باید در نظر گرفته شود، زیبا سازی ظاهری است.

برند‌ها معمولا علاوه بر هدف معرفی محصولات خود، برای جذب مخاطب و افزایش فروش، اقدام به طراحی و انتشار کاتالوگ می‌کنند. اگر کاتالوگ طراحی شده، دقیق، زیبا، جذاب و مطابق اصول ظاهری و فنی طراحی شده باشند، برند را به اهداف و قله‌ی موفقیت نزدیک‌تر می‌کند.

برای طراحی هر کاتالوگ به دو بخش اصلی باید پرداخته شود. یک بخش طراحی ظاهری و یک بخش فنی؛ در بخش ظاهری به فونت، اندازه‌ی فونت، رنگ‌ها، تجربه کاربری، واسطه‌ی کاربری و … پرداخته می‌شود.

در مبحث ابعاد و سایزهای کاتالوگ دیجیتال و هوشمند به بخش فنی طراحی یک اسمارت کاتالوگ می‌پردازیم.

digital-and-smart-catalog-dimensions-and-sizes-2

ابعاد و سایزهای کاتالوگ دیجیتال و هوشمند

وقتی صحبت از ابعاد یک کاتالوگ می‌شود، به طور مثال برای تهیه‌ی یک کاتالوگ چاپی، تصاویری از کاغذ A4، A5 و … به ذهنمان می‌آید. در بحث ابعاد و سایز‌های کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، ما به اندازه‌هایی برای مشاهده‌ی تصاویر و اطلاعات در لب تاپ، موبایل و … اشاره می‌کنیم.

پرداختن به موضوع ابعاد و سایز‌های کاتالوگ دیجیتال و هوشمند کمک می‌کند تا بتوانیم به درک بهتری از فرایند UX رسیده و کاتالوگی بی‌نقص طراحی کنیم.

حتما بخوانید:  کاتالوگ دیجیتال و هوشمند چیست؟
digital-and-smart-catalog-dimensions-and-sizes-3

فرآیند UX ( تجربه‌ی کاربری )

یکی از عوامل مهم که تیم طراحی کاتالوگ باید مد نظر داشته باشد، چک کردن فرآیند UX یا همان تجربه‌ی کاربری است. تجربه‌ی کاربری یعنی از زمانی که کاتالوگ به دست شخص مشتری می‌رسد و آن را باز می‌کند، در هر بخشی با چه مواردی روبرو می‌شود و باید رابطه‌ای منطقی بین بخش‌های کاتالوگ برقرار باشد.

به طور مثال آیا فرآیند ارتباط با کارشناسان آن بیزینس، فهرست راهنمای صفحات و … به درستی کار می‌کنند؟ آیا فرد، تجربه‌ی خوبی را برای استفاده و انتشار از کاتالوگ آنلاین دارد؟ و اگر روزی به طراحی کاتالوگ نیاز پیدا کرد، آیا از سلیقه‌ی ظاهری‌ و روند فنی به کار رفته در کاتالوگِ مورد مشاهده‌ی خود رضایت دارد؟

تصورکنید فردی یک کاتالوگ دیجیتال را در موبایل خود مشاهده می‌کند و سپس با همکار خود به اشتراک می‌گذارد. فرد دوم کاتالوگ را در محیط تبلت باز می‌کند و اگر کاتالوگ Responsive نباشد، برای مشاهده‌ی اطلاعات با مشکل مواجه شده و این یک تجربه‌ی کاربری بد محسوب می‌شود.

بخش تجربه‌ی کاربری و واسطه‌ی کاربری مربوط به فاکتورهای طراحی در طراحی  کاتالوگ دیجیتال و هوشمند هستند.

فاکتورهای فنی که در طراحی یک کاتالوگ آنلاین نقش اساسی دارند شامل مواردی مانند کیفیت، وضوح، حجم، قابلیت به روز رسانی، قابلیت Responsive و… هستند.

digital-and-smart-catalog-dimensions-and-sizes-4

قابلیت Responsive ( واکنش‌گرا )

در دنیای مدرن، مشتریان باید بتوانند در هر زمان و مکانی، به کاتالوگ شما دسترسی آسان داشته باشند. دسترسی آسان، به این معنا که به صورت آنلاین و در هر زمان بتوانند در لب تاپ، موبایل، تبلت، کامپیوتر و … کاتالوگ آنلاین را مشاهده کنند.

طراحی کاتالوگ‌ دیجیتال و هوشمند به شکل ریسپانسیو ( Responsive ) انجام می‌شوند. بنابراین اگر کاتالوگ آنلاین را در هر اندازه صفحه نمایشی باز کنید، تمام اطلاعات، عکس، ویدئو و … را به صورت صحیح و کامل می‌توانید مشاهده کنید.

دسترسی آسان، ارتباط منطقی بین صفحات کاتالوگ و … باعث کاربر پسند شدن کاتالوگ دیجیتال و هوشمند می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری :

زهرا مهمانپرستAuthor posts

Avatar for زهرا مهمانپرست

من زهرا مهمانپرست دارای مدرک لیسانس حسابداری هستم. از کودکی علاقه به نوشتن داشتم. طی سال‌هایی که مشغول به کار در زمینه‌ی مالی بودم، به کار ترجمه و خلاصه نویسی متون هم می‌پرداختم.زمانی که متوجه شدم پتانسیلم توی زمینه‌ی نویسندگی بیشتر از مسئله‌ی مالی هست، با یادگیری اصول و قواعد تولید محتوا یونیک، سئو، مقاله نویسی، کار با انواع قالب‌های سایت و ... مسیر شغلیم رو تغییر دادم و الان نسبت به قبل خیلی خوشحال‌تر و موفق‌تر هستم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *