از سالها پیش، ابزارهایی برای تبلیغات در محیط، مورد استفاده قرار میگرفته است. این ابزارها ممکن است ارزان قیمت و یا لاکچری و گران باشند.
یکی از پرکابردترین ابزارهای تبلیغاتی، کاتالوگ است. گرچه اکثر کسب و کارها از کاتالوگ برای تبلیغات محصولات و خدمات خود استفاده میکنن، اما استفادهی نادرست از این ابزار ممکن است رسیدن به اهداف یک برند را به تعویق بیندازد.
در ادامهی این مقاله به طور مفصل به تعریف کاتالوگ، انواع و کاربرد آن میپردازیم.
کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟
ابتدا به بحث تعریف کاتالوگ میپردازیم و پس از آن بررسی میکنیم که کاتالوگ چه انواع و کاربردهایی دارد.
کاتالوگ یک نوع رسانهی تبلیغاتی و چاپی است که به منظور معرفی محصولات و خدمات همراه با مشخصات کامل و کاربرد آنها، مورد استفادهی شرکتهای بزرگ تولیدی و خدماتی قرار میگیرد.
وظیفهی کاتالوگ به عنوان نمایندهی شرکت شما، معرفی ارزشها، محصولات، خدمات و اهداف شما است. شرکتها، محصولاتی که در آن مقطع زمانی، اهمیت بیشتری برایشان دارند را جمع آوری کرده و با ارائهی توضیحات مفید و مهم در خصوص هر یک از محصولات یا خدمات، آنه در قالب کاتالوگ چاپ میکنند.
از طریق طراحی و چاپ کاتالوگ، میتوانید مجموعهای از محصولات شرکتتان را به صورت یک دفترچه در اختیار مخاطبین قرار دهید. در این دفترچه، اطلاعات جزئی و تبلیغات تاثیر گذار از محصولات و خدمات شرکت قرار دارد که به صورت سازمان یافته، هدف . اطلاعات شما را به مشتری میرساند.
امروزه اکثر سازمانها و شرکتهای تازه تاسیس، از طریق طراحی و چاپ کاتالوگ تخصصی، تبلیغات را به صورت موثری انجام میدهند.
اکنون که به طور کامل و جامع به توضیح دربارهی کاتالوگ پرداختیم، زمان آن رسیده که بدانیم کاتالوگها چه کاربردهایی دارند.
از مهمترین عوامل یک تبلیغ تاثیرگذار که باعث بهتر دیده شدن شما میشود، این است که آن تبلیغ هوشمندانه و هدفمند باشد. با طراحی یک کاتالوگ اختصاصی، میتوانید اهداف ،خواستهها و ارزشهای سازمانتان را به مخاطب نشان دهید.
بنابراین راز یک تبلیغ ماندگار و حرفهای، طراحی کاتالوگ اختصاصی برندتان است.
گرچه کاتالوگ چاپی به عنوان اولین و آسانترین راه تبلیغ معرفی شده است، اما اگر میخواهید با دنیای علم و تکنولوژی، پیشرفت کنید و در سطح وسیعتری شناخته شوید، پیشنهاد میکنیم از کاتالوگ هوشمند و دیجیتال غافل نشوید.
با یک طراحی حرفهای و منحصر به فرد کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، میتوانید سکوی پرشی برای برندتان در جهت معرفی بینظیر خدمات و محصولات داشته باشید.
انواع کاتالوگ کدامند؟
با پیشرفت علم و تکنولوژی، دنیای تبلیغات هم از طریق فناوریهای جدید، پیشرفتهای بسیاری داشته است. از زمانهای قدیم، اولین راه برای تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات کاتالوگهای چاپی بودهاند.
با گذشت زمان و پیشرفتهای گام به گامِ تکنولوژی، کاتالوگهای هوشمند و دیجیتال به وجود آمدند؛ که تحول عظیمی در این صنعت بودند. کیفیت ارائه، روشهای ارسال، کاهش هزینههای چاپ و … باعث شد تا علاقه به طراحی و استفاده از کاتالوگ هوشمند و دیجیتال از کاتالوگ چاپی به صورت روز افزون، بیشتر شود.
عوامل موثر در تعیین قیمت کاتالوگ
قیمت طراحی یک کاتالوگ خوب، به عوامل زیادی بستکی دارد که در لیست زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم:
- ابعاد
- جنس و گرماژ کاغذ
- تعداد صفحه
- نوع دوخت
با توجه به موارد مذکور، تعیین یک قیمت مشخص برای طراحی کاتالوگ امکان پذیر نیست.
ویژگی های یک کاتالوگ خوب
از مهمترین ویژگیهای یک کاتالوگ خوب، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- سادگی، قابل حمل بودن.
- دارای ترکیبات 4 رنگی باشد.
- تمام سوالات مشتری در متن، پاسخ داده شود.
- عکس و متن در کاتالوگ هماهنگ باشد و توازن داشته باشند.
- توضیحات هر محصول یا خدمت، کافی و جامع باشد.
- زیبایی بصری داشته باشد. مثلا از یووی موضعیو روکشهای سلفون استفاده شود.
- ترتیب و نظم به منظور سهولت در رسیدن به نتیجه برای مخاطب رعایت شود.
- توضیحات بدون اقراق باشد.
من زهرا مهمانپرست دارای مدرک لیسانس حسابداری هستم. از کودکی علاقه به نوشتن داشتم. طی سالهایی که مشغول به کار در زمینهی مالی بودم، به کار ترجمه و خلاصه نویسی متون هم میپرداختم.زمانی که متوجه شدم پتانسیلم توی زمینهی نویسندگی بیشتر از مسئلهی مالی هست، با یادگیری اصول و قواعد تولید محتوا یونیک، سئو، مقاله نویسی، کار با انواع قالبهای سایت و … مسیر شغلیم رو تغییر دادم و الان نسبت به قبل خیلی خوشحالتر و موفقتر هستم.
بدون دیدگاه